fotofi

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

det okända

Av sofie nilsson - 9 augusti 2010 20:12

äntligen har det okända börjat igen. älskar varje avsnitt.

har alltid trott på att man kan se och känna av dom döda. själv skulle ja nog få panik om  jag såg ngn.


allt börja när ja å mamma va påväg till min första häst som vi sålde till en liten ridskola. halvvägs dit va d ngn som sa till mig;

det är inte lönt, hon är avlivad för länge sen.

när vi kom dit tittade vi ut över hagarna men hon va inte där. en skötare kom fram å undra vem vi sökte och när vi nämde hennes namn kom hon först inte på vem vi menade. till slut sa hon; jasså, mikki. hon är avlivad för längesen.

blev ju såklart otroligt ledsen men fick även en konstig kännsla. känndes jätteskumt.


en natt drömde ja om att shettisen i stallet fölade å fick en hingst som skulle heta blixten för det var oväder utanför.

vad tror ni mamma väckte mej mitt i natten med?

fia fia vakna, kajsa har fölat, det blev en hingst å pp har döpt den till blixten.

ja bara men d drömmde ju ja precis. mamma skratta å sa att ja inte va klok:P ganska skummt.


min andra häst kasper fick tyvärr avlivas :( ja va jätteledsen över detta såklart!

påvägen till hagarna har vi en grusväg och när man gick tillbaka mot stallet kunde man höra hur en häst gick bakom mej. jag vände mej om varje gång men det var ingen där.  detta varade i ngn vecka å sen försvann d.


en natt vakna ja av att jag hörde ngn gå från ena sidan rummet mot min säng å sen längs med sängen mot fötterna.  sen stanna det vid fötterna. som om ngn stod å tittade på mej. ja satte mej upp för å titta om ngn va där men det var helt tomt. på morgonen fråga pappa mej varför ja va uppe å gick mitt i natten... hmmm. då blev ja lite rädd.

det rummet har ja alldrig direkt fått ngn ro i. ibland fick ja lägga mej i mitt gammla rum där ja somna direkt.  vi bodde på en gård från 1800 talet så d kanske inte e konstigt om d e folk där fortfarande. :) d va en ganska stor gård me mycke jobbande folk där.

vem vet. d kanske va en nyfiken 1800 tals människa.. haha.



kommer inte ihåg om ja varit mer om så mycke mer.

så där e mina historier :P vissa tror dom å andra inte. respekterar helt dom som inte tror på mej alls. upp till var och en!




nu ska ja snart få se slutet om den lilla flickan och dom två männen. hoppas dom hittat flickans föräldrar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie nilsson - 16 juli 2011 11:25

               

Av sofie nilsson - 14 juli 2011 21:42

här har solen gått i moln.                         bilder från ungern =)   ...

Av sofie nilsson - 18 mars 2011 23:50


magnus uggla får säga godnatt från och med nu.       

My

Av sofie nilsson - 8 mars 2011 20:28


My e heltogig här hemma sedan sista kattungen for iväg. massa bus varje dag men oxå massvis med mys. d bästa e att ha henne i sängen igen, så himmla mysigt.        ...

Av sofie nilsson - 4 mars 2011 22:28


Varje gång är som den första gång vi sågsÄven om det är över nuAllting har förändrats Men du finns kvar Allt var svävande men nu så ser ja klart            imorgon kommer en person som ska kolla på lilla Sara =) hoppas hoppas att d klicka...

Presentation


berätta vad du tror...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards